Lan mundua ez da uste genuenaren arabera

Aro industrialetik jaso dugun lan mundua zaharkituta geratu da. Jatorria zuen eta testuinguru historiko zehatz horretako erremintak, portaerak eta lan-sistemak zituen diseinatuta eta taxutzen. Hamarkada askotan ezagutu eta bizi izan dugun erritoak ez du zerikusirik belaunaldi berriekin. Giza Kapitalaren kudeaketan dihardugun asko (lehen Giza Baliabideak izenekoa) erakundeentzat perspektiba aldatzeko erronka baliotsu bat bezala hartzen dugu. Eta hori dela eta, lan mundu berri honi buruz hitz egin nahi dugu, Adam Hendersonek enplegatuaren esperientzian erreferentea izan zuen ideietan oinarrituta, TEDx rethinking work for the modern world hitzaldian eta gure uztaren hausnarketak gehituz.

Bilakaera eta enplegatu esperientziaren ikuspegi berria

Lehenik eta behin, kontuan hartu behar da denbora aldatzeko transakzio-eredua atzean geratzen ari dela. Lan mundu berrian, profesionalak ez du dirurik nahi bere lanagatik; bere ahaleginaren fruituak goi mailako ondasun sozial bat dela jakitea gustatzen zaio. Gure ohiturak eta erosteko moduak kontsumitzaile gisa, hurbileko zirkuluekin lotzeko dugun modua, erantzukizun soziala ulertzeko dugun modua behar berrietara eta atzera bueltarik ez duten formetara aldatzen ari da.

“Egungo profesionalak ez du bere lanagatik dirua bakarrik nahi; bere ahaleginaren fruituak goi mailako ondasun sozial bat dela jakitea gustatzen zaio”

Elias Maiztegui

Espezie bezala <strong>eboluzionatu dugu gure harremanetan.</strong> Hala ere, gure existentziaren beste eremu eta egitura batzuetan aldaketaren abiadura ez da parekoa. Hezkuntza, osasun-sistema, politika-klasea, herri-administrazioa … eta erakundeen eremua, oso desberdinak dira, eta gure egunerokoan ikus <strong>ditzakegun disfuntzioak eta egokitzapen jarraiturik</strong> ezak eragiten dituzte. Eboluzio hobea izateko beharra bistakoa da.

Erakundeen bizitzan sakonduz, gogoeta argia da: gure bezeroen beharrak eta esperientziak asetzen dituen modu batean, gure bezeroen beharrak eta esperientziak asebetetzen eta sofistikatzen ditu, eta kontuan izanik gure langileek gure bezeroek eskaintzen dituzten zerbitzu estandar berdinak hartzen eta esperimentatzen dituela, gure profesionalen esperientzia asetzen eta aberasten du?

Nire ustez, bi arrazoi eman daitezke galdera horri. Lehenbizikoa da oraintsu arte ez zela behar izan. Zuzendarien, enpresaburuen eta kudeatzaileen salbuespen zintzoak izan ezik, argi zeukaten negozioak ondo joan daitezen sekretuetako bat bere profesionalak zaintzea dela, baina ez da oso ona, ez baitzitzaien gustatzen zer egin behar den; izan ere, “Gu garen bezala gara”. Ingurune ekonomiko egonkor eta errentagarritasun altuenek aukera ematen zuten produktu eta zerbitzuetan.

Bigarren arrazoia da orain arte ez dela beste esperientziarik ezagutu, eta profesionalek aukera izan zuten benetako erakundeetan lan egiteko, zuzendaritzaren eta harremanen kalitatea eta pertsonen arteko benetako interesa alde batera utzita. Bizitzarako lan baten mentalitateak eta sinesmen nagusiak baldintzatu egin du, eta ez du onartu, ez erakundeei ez profesionalei, ez beste harreman modu egokiagoak, aberasgarriak eta benetakoak esperimentatzea.

Lan MUNDUAREN sorrera

Lan munduari aurre egin behar dioten sufrimendua Milioika profesional, egunero, pagarria eta paradoxikoa da gizarte-historiaren testuinguru batean, non ongizate maila eta maila desberdinak dauden. Bizi-itxaropena ez zen inoiz hain handia izan.

Zorionez, pentsamoldea eta lana ulertzeko moduak lan-munduan sartzen ari diren belaunaldi berrietarako eboluzionatzen ari dira, eta ez dute baztertzen beren frustrazioa testuinguru zaharkituetan. Hain zuzen ere, belaunaldi berrien bilakaera honetan eragina izan duten bi faktore garrantzitsu daude, Adam Hendersonen arabera, Gravitee enpresa ingelesaren sortzailea, Enplegatu Esperientzia lantzen duena.

1. FAKTOREA: krisi ekonomikoa

Lehenengoa, 2008an eta ondorengo urteetan hasi zen krisi ekonomikoak eragin zuen, eta, horren bidez, beren erakundeak beren bizitza eman zuten milaka pertsona agurtu ziren. Belaunaldien ikaskuntza argia zen: negozioen munduko leialtasunak ez du ezer esan nahi. Kontratu psikologikoa eta bizitza osorako bermeak beste garai batzuen sinbolo gisa geratu ziren.

Finantza sektorean, korporazio handietan eta beren erantzukizun soziala planeta degradatuago batekiko duten konfiantza eta etikoki erreproxiagarriak diren negozio-praktikek erakundeen munduan konfiantza handia izan dute, lan-harremana ulertzeko eta bizitzeko modua eboluzionatuz.

“Negozioek, arazoak besteei konponduko dizkieten forma izateari uzten diote”

Adam Henderson

Gainera, belaunaldi berriek kontsumoari eta arrakastari eta porrotari lotutako kontzeptuak birplanteatzen hasten dira, eta, batez ere, ondasun materialen jabetzan eta metaketan oinarritzen dira, eta, batez ere, ondasun materialen jabetzan eta metaketan oinarritzen dira, eta Wallapop bidezko zerbitzugintza edo salerosketa-, zerbitzugintza- edo salerosketa-lanak dira.

2. Faktorea: Interneterako sarbidea

Bestalde, Interneten sartzeak belaunaldi honen bizitza eta mundua ulertzeko modua aldatu du. Aurreko belaunaldiek ez zuten urruneko click bat ezagutzeko horrenbesteko erraztasunik izan. Mundu errealean milioika pertsonekin konektatzeko aukera, munduko edozein tokitan gertatzen ari denari buruzko informazioa zuzenean jasotzeko aukera, munduaren ikuskera desberdina izan da.

Aginte-modu berriek eta gauzak egiteko moduari buruzko eztabaidak eragiten dute belaunaldien arteko gatazkak, buru-belarri desberdinak bizi direnean, erakundeetan espazio bat partekatzen duten gizakien artean. Ezin dugu ahaztu belaunaldi bakoitzak programazio mental bat dakarrela teknologiaren arabera, eta zer egoeratan hazi den.

“Ezagutzarako sarbidea ez dago baldintzatuta norberak baino”

Adam Henderson

Beste alde batetik, erakunde mota berri batek indarra hartu du Internet ahalbidetzen duen teknologia berrien harira, eta harreman berriak erraztuko ditu, garai berriekin bat etorriz. Belaunaldi berriek beren enpresak sortzen hasi ziren (startup, etab.). Faktore horiek aukera eman diote Millenniali, erakunde tradizionalekin bat ez etortzearren, osoko bilkurak eta eginak sentitzeko proiektuak bilatzen.

“Historian lehen aldiz, enplegatzaileen eta enplegatzaileen arteko balantza modu ezberdinean nibelatzen hasi da”

Elias Maiztegui

Non egin nahi dute lan Millennials-ek?

Talentu milioenniarraren exodoak/strong>, erakunde berrienetarantz, enpresa tradizionalek beren proiektuak aurrera ateratzeko arazoak izaten hasten dira, eta bermeren segida batzuk arriskuan jartzen hasten dira. Badakite lan mundura egokitu behar dutela, baina ez dute beren logika ulertzen.

Enpresa tradizionalen eta azaleratzen ari diren erakundeen artean 6 alde nagusi daude, talentu gazteena erakartzen dutenak eta kontuan hartu beharrekoak:

1. Helburuekin eta zentzuz lan egitea

Lan mundu berria - Lanerako grina eta balioak

Lanaren eta erakundearen misioaren benetako izaera eta zentzua (sinesgarritasunik gabeko korporazio-propagandatik haratago). Lan egiteko eta harremanak izateko moduekin koherente izatea.

2. Garapen eta hazkunde profesionala

Hazkunde profesionala

Urteko berrikuspen eredu tradizionalak zentzugabeak dira bizi dugun testuinguru aldakor batean. Baimen-sistemak motelak dira eta ez dute konfiantzarik sortzen, hain zuzen ere.

Garapen bidean dauden erakundeek garapen profesionala sustatzen dute, eta askatasuna eta erantzukizuna ematen diote profesionalari, etengabe, enpresak aurrera egin dezan eta enpresa etengabe has dadin. Mezua honakoa da: “Zuretzat egoki deritzon guztian lagunduko dizugu”. Boluntariotza gaietan eta era guztietako jardueretan lan egitera animatzen da, hainbat gaitasun garatzeko.

3. sistema horizontalak

Ekipo horizontalak

Sistema hierarkiko tradizionalak zaharkituta geratzen ari dira. Batzuek pentsatzen eta besteek egiten duten eredua ez da eraginkorra. Antolaketa-piramideetan ezartzen diren enbor-jokoei lotuta, politika eraginkortasunik eza eta energia gasturik eza sortzen da. Status-a mantentzeko borroka gizatiarra da, baina baita egungo erakundeentzat ere.

Talde autogestionatuek eta elkarlanerako modu berriek modu arrakastatsuan ordezkatzen dute antolakundeak bezeroen eskaeretara azkarrago egokitzen diren modua. Gai bati buruz gehien dakitenen lidergoa eta lurraren gaineko agintea eta ahalmena proiektu zehatzak gidatu behar dituztenak dira.

Kudeatzeko modu horiek lortzeko, aldaketarako bi palanka-potentzia gutxienez behar dituzte, eta, gutxienez, erakunde tradizionalak prest daude: eskaerak berrasmatzea eta status quo domingantearen jabeen identitate berriak eraikitzea, bai eta soldata-sistemak berrikustea ere, talde-eta ekipoen emaitzengatik bonus sistemak sortuz.

4. Denboraren balioa

Denboraren balioa

Ohiko lapurrak, nagusiak, mezu elektronikoak eta bilerak ematen ditu, eta, horrez gain, lanean ari diren erakundeen ordezkoak izaten dira, oinez edo oinez bilerak egiten dituzten erakundeetan, eta 30 minutu baino gehiagoko iraupena dutenak. Profesionalak enpresan lanean aritzea erraztea da kontua, eta denbora izan dezatela gehien gustatzen zaiena egiteko eta oso onak direnerako.

Erakunde azaleratu berriek aukera ematen dute erakunde tradizionaletako langileek beren eremu pribatuan erabiltzen dituzten aplikazioek lanerako tresna gisa erabil ditzaten, eta beren esparru profesionalean debekatuta dute erabiltzea. Azken batean, langileek egin behar dutena egiteko aukera ematen diete langileei, behar bezala egin dezaten.

5. Kontzientzia soziala eta ingurumena

Lan mundu berria - Kontzientzia soziala eta ingurumena

Azaleratzen ari diren erakundeek beren inguruarekin arduratsuak izan nahi dute, eta ez dute ustiapen-ingurunerik betikotu nahi. Negozioaren errentagarritasuna ezin da izan planetaren eta bertako biztanleen kaltetan.

Kontua ez da diruagatik denbora bakarrik aldatzea. Bizi garen gizartean, eta azken batean, mundu hobe batean, gure ahalegina modu positiboan piztu behar da. Arimaz negozioak egitea da kontua.

6. Malgutasuna

Lan mundu berria - Lan nomada

Antolaketa-malgutasuna, eboluzio-bide gisa. Lanpostuko presentziaren paradigma industriala apurtzen da. Laneko denbora eraginkorra, gure lan-harremanen zutabea, lurperatuta geratzen da.

Ez da teknologia kontua, konfiantza kontua da. Gaur egun baliabide gehiago ditugu etxean lan egiteko, lantokian bertan baino. Lana ahalik eta ondoen egitea da, egiten den lekutik kanpo.

Mundu modernorako lana birpentsatzen ari da

Post hau osatzeko, Adam Hendersonen TEDx mintzaldi hau gomendatzen dizugu: ;Langile esperientzia .

Rethinking work for the modern world | Adam Henderson | TEDxFolkestone

Lan munduan bizi ditugun aldaketei buruzko hausnarketa honen ondoren, zure erakundearen edo enpresaren ikuspegia birplanteatzeko unea iritsi da. Kontua da: nola egokitu zure erakundea? EMCK-k laguntzeko prest gaude. Jarri gurekin harremanetan.

No Comments

Post A Comment

fourteen − eleven =

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies